مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1402 ساعت 16:452023-11-21اقتصادي

مصر از طریق تهاتر ارزی با عربستان و امارات به جنگ با دلار می رود


مسئولان مصری از توافقات و رایزنی های کشورشان با امارات و عربستان سعودی برای استفاده از ارزهای محلی در مبادلات تجاری به منظور تسهیل در همکاری های اقتصادی بدون وابستگی به دلار خبر می دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، یحیی الواثق بالله ، رییس اداره نمایندگی تجاری مصر پیش بینی کرد که اجرای قرارداد سوآپ ارزی بین مصر و امارات در سه ماهه دوم سال آینده آغاز شود.

الواثق بالله در گفت وگو با کانال الشرق عربستان سعودی گفت: بانک مرکزی مصر  در سپتامبر گذشته قراردادی را با همتای اماراتی خود برای مبادله ارزهای محلی به ارزش پنج میلیارد درهم امارات  در ازای 42 میلیارد پوند مصر امضا کرد و روسای بانک های مرکزی دو کشور درباره جزییات این قرارداد به توافق رسیدند تا در سال آتی به اجرا گذاشته شود.

حسن عبدالله، رییس کل بانک مرکزی  امارات هم در این خصوص گفته است این توافقنامه در چارچوب تقویت روابط نزدیک بین دو کشور در همه سطوح است که به تسهیل و افزایش حجم مبادلات تجاری بین دو کشور برادر کمک می کند.

رییس اداره نمایندگی تجاری مصر همچنین گفت که در جریان سفر دیروز هیات عربستان سعودی به مصر به ریاست ماجد عبدالله القصبی، وزیر تجارت عربستان سعودی و حضور شماری از بازرگانان سعودی، مصر پیشنهاد وزیر سعودی درباره استفاده از ارزهای محل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصر از طریق تهاتر ارزی با عربستان و امارات به جنگ با دلار می رود

مصر از طریق تهاتر ارزی با عربستان و امارات به جنگ با دلار می رود