مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 07:452023-11-18اقتصادي

نبود صنایع فرآوری و بسته بندی در قطب تولید چای ترش کشور


شهرستان دلگان خاستگاه تولید چای ترش در کشور و استان سیستان وبلوچستان محسوب می شود و امسال 520 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت این گیاه دارویی اختصاص یافته است.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرجهاد کشاورزی دلگان گفت: شهرستان دلگان خاستگاه تولید چای ترش در کشور و استان سیستان وبلوچستان محسوب می شود و امسال 520 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت این گیاه دارویی اختصاص یافته است.

حسن شاه ولی بر در گفت وگو با ایسنا- افزود: میانگین برداشت چای ترش از هر هکتار 800 کیلوگرم است و پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت، 416 تن چای ترش ازاراضی دلگان برداشت و روانه بازارهای مصرف شود.

وی افزود: نبود صنایع فرآوری و بسته بندی این محصول باعث شده تا کشاورزان و تولیدکنندگان این محصول با مشکل مواجه شوند.

وی با بیان اینکه کاشت، داشت و برداشت چای ترش در دلگان زمینه اشتغال بیش از 600 نفر را فراهم کرده افزود: کاشت چای ترش در ماه های فروردین و اردیبهشت انجام و برداشت آن از نیمه دوم آبان آغاز می شود و تا پایان آذر ادامه دارد.

مدیرجهاد کشاورزی دلگان، نیاز به آب کم، سودآوری محصول و قابلیت رشد در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری را از مزیت های کشت چای ترش دانست و عنوان کرد: چای ترش شهرستان دلگان به سطح بازار کشور و حتی به کشورهای حوزه خلیج فارس، روسیه، افغان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبود صنایع فرآوری و بسته بندی در قطب تولید چای ترش کشور

نبود صنایع فرآوری و بسته بندی در قطب تولید چای ترش کشور