مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1402 ساعت 19:412023-11-12اقتصادي

وقتی 1000 مهندس ایرانی تاریخ علمی دیار قومس را از نو می سازند+ فیلم و عکس


آمارهای رسمی نشان می دهد که ایران یکی از کشورهای پرمصرف در حوزه انرژی به ویژه در بخش ساختمان محسوب می شود و به رغم آنکه یک درصد جمعیت جهان را در خود جای داده است، بیش از سه برابر متوسط جهانی مصرف انرژی دارد.

چندی پیش، رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی هم گفته بود: بیش از 40 درصد مصرف انرژی کشور در بخش ساختمان است و ایران، بیشترین یارانه انرژی را بین کشورهای مختلف جهان پرداخت می کند.

بر مبنای همین اوضاع اسفبار در مصرف انرژی، در ماده 44 قانون برنامه ششم توسعه، دولت مکلف شده بود تا مصرف انرژی را در ساختمان ها سالانه پنج درصد کاهش دهد؛ امری که البته تا تحقق راه نرفته زیادی پیش روی خود دارد.

یکی از مهم ترین تکالیف مبحث 19 مقررات ملی و کنترل ساختمان نیز به کاهش تلفات انرژی در ساختمان های جدید اشاره دارد و مطالعات میدانی نشان می دهد که مبحث 19 در ساختمان ها به نحو مناسبی اجرایی نمی شود و لازم است تا اقدامات جدیدی برای این بخش اندیشیده شود.

پیشنهاد درج رده انرژی ساختمان ها در گواهی پایان کار ساختمانی توسط شهرداری ها نیز تدبیر دیگری بود تا مصرف انرژی را تا حدودی کاهش دهد.

دولت مکلف شده تا مصرف انرژی را در ساختمان ها سالانه 5 درصد کاهش دهد در همین راستا، به منظور آگاهی مردم از تلفات انرژی در ساختمان ها، قرار شد تا شهرداری ها رده انرژ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی 1000 مهندس ایرانی تاریخ علمی دیار قومس را از نو می سازند+ فیلم و عکس

وقتی 1000 مهندس ایرانی تاریخ علمی دیار قومس را از نو می سازند+ فیلم و عکس