مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1402 ساعت 14:402023-10-23اقتصادي

9 اقدام ایران در میدان مشترک پارس جنوبی


با وجود سهم 2 برابری قطر از میدان گازی پارس جنوبی، تولید روزانه گاز ایران از این میدان مشترک بیشتر است و دولت نیز 9 طرح راهبردی از جمله فشارافزایی پارس جنوبی را در دست اجرا دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، نیاز روزافزون کشور به مصرف گاز طبیعی، توسعه و تولید حداکثری از میادین گازی را به اولویت اصلی شرکت ملی نفت ایران در دولت های مختلف تبدیل کرده است و این اولویت برای میادین گازی مشترک، به ویژه میدان عظیم پارس جنوبی دوچندان است.

بر اساس این اولویت بندی، طبق ادعای شرکت ملی نفت در دولت سیزدهم اقدامات گسترده ای انجام پذیرفته که در نتیجه آن ها برای اولین بار در تاریخ، تولید حداکثری از میدان گازی پارس جنوبی به عنوان مهم ترین میدان مشترک کشور به رکورد 705 میلیون مترمکعب در روز رسیده است.

حال با توجه به با گذشت دو سال از عمر دولت سیزدهم، بد نیست به مجموعه اقدامات شرکت ملی نفت در این حوزه پرداخته شود.

در این یادداشت صرفا اقدامات انجام شده توسط شرکت ملی نفت برای توسعه میدان مشترک پارس جنوبی از مصاحبه ها و اظهارات مقامات وزارت نفت جمع آوری و آورده شده است * آغاز تولید گاز از فاز 11 میدان پارس جنوبی توسعه فاز 11 میدان گازی مشترک پارس جنوبی به عنوان مرزی ترین فاز این میدان، به دلیل مسائل قراردادی، در دولت قبل از سرعت پیشر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

9 اقدام ایران در میدان مشترک پارس جنوبی

9 اقدام ایران در میدان مشترک پارس جنوبی