مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 06:502023-11-14بين الملل

سفر بورل به چند کشور در غرب آسیا


جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دوشنبه اعلام کرد که اواخر هفته جاری به برخی کشورهای غرب آسیا از جمله سرزمین های اشغالی، بحرین، عربستان سعودی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از تارنمای خبری یوراکتیو، بورل اواخر هفته جاری به عنوان بخشی از یک تلاش گسترده تر برای بحث و رایزنی در مورد ارسال کمک های بشردوستانه و همچنین گفت وگو درباره مسائل سیاسی با رهبران منطقه، از چند کشور عربی و رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: من این هفته به فلسطین، بحرین، عربستان سعودی، قطر و اردن سفر خواهم کرد تا در مورد دسترسی مردم غزه به کمک های بشردوستانه و مسائل سیاسی با رهبران منطقه گفت وگو کنم.

وی با بیان اینکه برای حل مناقشه میان (رژیم) اسراییل و فلسطین به یک افق سیاسی نیاز داریم که به سمت راه حل دو دولتی نگاه کند، افزود: این موضوع تنها از طریق گفت وگو محقق می شود.

بورل همچنین دوشنبه در جریان نشست وزرای خارجه 27 کشور اروپایی، با اشاره به هزینه های هنگفت جانی و مالی جنگ در غزه، گفت: این بحران فاجعه آمیز نشان داد که جامعه بین المللی از نظر سیاسی و اخلاقی با شکست مواجه شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر بورل به چند کشور در غرب آسیا

سفر بورل به چند کشور در غرب آسیا