مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 11:002023-11-14اقتصادي

تشکیل 42 هزار فقره پرونده املاک قولنامه ای در شهرهای استان مرکزی


مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی گفت: در استان مرکزی 42 هزار فقره پرونده در رابطه با املاک قولنامه ای موجود در شهرها تشکیل شده که تاکنون 18 هزار و 500 مورد تبدیل به سند شده است.

- ایسنا/مرکزی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی گفت: در استان مرکزی 42 هزار فقره پرونده در رابطه با املاک قولنامه ای موجود در شهرها تشکیل شده که تاکنون 18 هزار و 500 مورد تبدیل به سند شده است.

حسین دلاوری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در راستای صدور اسناد مالکیت برای قولنامه های مردم، یک قانون در رابطه با املاک موجود در طرح هادی روستاها و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت به نام قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن وجود دارد.

وی افزود: در این قانون روستاییان می توانند از طریق بنیاد مسکن با مدارک مالکیتی قولنامه ای خود تشکیل پرونده دهند و سپس پرونده از سوی بنیاد مسکن به ثبت اسناد ارائه می شود تا املاک قولنامه ای در طرح هادی روستا حدنگاری و سند تک برگ برای آنها تشکیل شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی در خصوص املاک قولنامه ای در شهرها نیز تصریح کرد: در این خصوص نیز قانون تعیین تکلیف املاک و اراضی فاقد سند رسمی وجود دارد که این قانون برای املاکی است که به صورت ساختمان و اراضی زراعی و باغی باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل 42 هزار فقره پرونده املاک قولنامه ای در شهرهای استان مرکزی

تشکیل 42 هزار فقره پرونده املاک قولنامه ای در شهرهای استان مرکزی