مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آبان 1402 ساعت 12:052023-11-07سياسي

گواهی انحصار وراثت از این پس بدون نیاز به درخواست وراث و ذی نفعان صادر می شود 


نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازمان ثبت احوال کشور را مکلف کردند گواهی انحصار وراثت را بدون نیاز به درخواست وراث و ذی نفعان ظرف 20 روز پس از ثبت واقعه وفات صادر و به وراث و ذی نفعان ابلاغ نماید.

- نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازمان ثبت احوال کشور را مکلف کردند گواهی انحصار وراثت را بدون نیاز به درخواست وراث و ذی نفعان ظرف 20 روز پس از ثبت واقعه وفات صادر و به وراث و ذی نفعان ابلاغ نماید.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز ( سه شنبه) و در ادامه بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص لایحه برنامه هفتم توسعه، بند ث ماده 113 لایحه برنامه را به تصویب رساندند.

بر اساس بند ث ماده 113 لایحه برنامه؛ سازمان ثبت احوال کشور موظف است از سال دوم اجرای این قانون، گواهی انحصار وراثت موضوع ماده (360) قانون امور حسبی مصوب سال 2 /04 / 1319 را با رعایت اصل دوازدهم( 12) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و قانون اجازه رعایت احوال شخصیه ایرانیان غیر شیعه مصوب سال 1312 براساس داده ها و اطلاعات موجود از قبیل پایگاه اطلاعات سببی و نسبی و بدون نیاز به درخواست وراث و ذی نفعان ظرف بیست روز پس از ثبت واقعه وفات صادر و به وراث و ذی نفعان ابلاغ نماید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گواهی انحصار وراثت از این پس بدون نیاز به درخواست وراث و ذی نفعان صادر می شود 

گواهی انحصار وراثت از این پس بدون نیاز به درخواست وراث و ذی نفعان صادر می شود