مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1402 ساعت 17:302023-11-12پزشكي

عوارض جبران ناپذیر خواب ناکافی در کودکان


رییس بخش مغز و اعصاب بیمارستان کودکان مفید گفت: استرس سلولی از عوارض خواب ناکافی در کودکان است که کارکرد سلول های عصبی را از بین می برد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس، دکتر محمد مهدی تقدیری رییس بخش مغز و اعصاب بیمارستان کودکان مفید و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مصاحبه با رادیو گفت و گو پیرامون موضوع عوارض خواب ناکافی در کودکان گفت: در آینده نزدیک مطالب علمی بسیاری در مورد خواب خواهیم شنید.

وی با بیان اینکه مرکز تنظیم خواب و بیداری در قسمت هایپوتالاموس مغز است افزود: خواب برای رشد و نمو کودکان بسیار اهمیت دارد.

  از ساعت نه شب تا سه بامداد هورمون رشد به بیشترین میزان خود می رسد و بهترین زمان خواب در آن ساعت است که می تواند تاثیر زیادی در عملکرد های ذهنی و رفتار های هیجانی داشته باشد.

رییس بخش مغز و اعصاب بیمارستان کودکان مفید در مصاحبه با رادیو گفت و گو با بیان اینکه خواب به هنگام و موثر و مناسب عامل بسیار مهمی در تکامل و سلامت کودک است تصریح کرد: خواب مناسب در تکامل زبانی، تکامل علمی در آینده ، تکامل ارتباط با والدین و ارتباط کودک با هم قطاران خود در آینده تأثیر زیادی دارد.

خواب ناکافی به صورت کوتاه مدت اثر مخربی در رفتار کودک دارد اما اختلال خواب کودک به صورت مداوم عوارض جدی در تکامل او و عملکرد سل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوارض جبران ناپذیر خواب ناکافی در کودکان

عوارض جبران ناپذیر خواب ناکافی در کودکان