مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آبان 1402 ساعت 17:252023-11-04سياسي

تحصیل کردگان حوزه علمیه قم در بیش از 100 کشور دنیا حضور دارند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله علیرضا اعرافی در آیین غبارروبی و عطرافشانی مضجع شریف حرم مطهر حضرت موسی مبرقع(ع) فرزند بلافصل امام جواد(ع) که ظهر امروز برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: امروز نور خورشید اسلام به تمام عالم و در کم تر از ربع قرن پرچم های اسلام به دروازه های اروپا رسیده است.

امام جمعه قم با بیان اینکه اسلام دین جهاد و مبارزه در راه خدا است، عنوان کرد: پیشرفت اسلام به دلیل منطق، عرفان و حکمت این دین بوده است.

وی با اشاره به اینکه اسلام زمانی که به سد مستکبران و ظالمان می رسد اهل جهاد است، خاطرنشان کرد: معنویت و نورانیت اسلام و کلام قرآن موجب شد در کم تر از ربع قرن این گونه اسلام رشد داشته باشد.

اعرافی با بیان اینکه در گسترش اسلام، کشورها و مناطق بازخورد مختلفی داشتند، تصریح کرد: سرزمین ایران در میان مناطقی که مورد دعوت اسلام قرار گرفتند متفاوت بود.

وی با اشاره به اینکه ایران برخلاف سایر سرزمین ها، از اسلام استقبال وسیع و عمیق انجام داد، یادآور شد: این موضوع موجب شد، ایران به سرعت به قطب و محور اسلام تبدیل شود و ما به این ظرفیت افتخار می کنیم.

مدیر حوزه های علمیه با اشاره به خدمات متقابل ایران و اسلام گفت: بزرگ ترین متفکران زبان و ادبیات عربی را ایرانیان تشکیل داده اند و این نمونه ای از ترکیب ایران و اسلام اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحصیل کردگان حوزه علمیه قم در بیش از 100 کشور دنیا حضور دارند

تحصیل کردگان حوزه علمیه قم در بیش از 100 کشور دنیا حضور دارند