مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 19:002023-10-25اقتصادي

میزان تولید پیله تر کرم ابریشم در آذربایجان شرقی به مرز 7 تن رسید


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: میزان تولید پیله تر کرم ابریشم در استان به مرز 7 تن رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، صمد زمانزاد قویدل امروز در گفتگو با خبرنگاران  اظهار کرد: در اوایل سال جاری همزمان با سبز شدن اولین برگهای درختان توت، 315 جعبه تخم نوغان در بین 119 پرورش دهنده کرم ابریشم در مناطق نوغان خیز استان از جمله شهرهای جلفا، خداآفرین، تبریز، و کلیبر توزیع گردید که بعد از گذشت 42 روز با پایان یافتن دوره پرورش پیله های تولیدی برداشت و جهت فروش توسط نوغانداران به شرکت تعاونی تولید سیه رود تحویل گردید.

وی با بیان اینکه در سالجاری 7 هزار و 65 کیلوگرم پیله تر در استان آذربایجان شرقی استحصال شده است افزود: با در نظر گرفتن تعداد تخم نوغان های تلف شده میانگین تولید از هرجعبه تخم نوغان 34 کیلوگرم است.

     قویدل همچنین عدم آشنایی برخی از نوغانداران با روش صحیح تفریخ و نیز استفاده از برخی برگهای آلوده در تغذیه کرمهای جوان، عدم رعایت مسائل بهداشتی در محلهای پرورش را از دلایل تلف شدن تعدادی از جعبه تخم نوغان در طول دوره پرورش اعلام کرد و گفت: با توجه به میانگین قیمت فروش توافقی هر کیلوگرم پیله تر در بازار که دو میلیون و  500 هزار ریال می باشد ارزش ریالی پیله تولید شده در استان آذربایجان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان تولید پیله تر کرم ابریشم در آذربایجان شرقی به مرز 7 تن رسید

میزان تولید پیله تر کرم ابریشم در آذربایجان شرقی به مرز 7 تن رسید