مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 17:452023-11-20اقتصادي

780 کودک زیر 5 سال نیشابور مشمول برنامه رفع سوء تغذیه دولت شدند


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از اجرای برنامه رفع سوء تغذیه برای کودکان زیر 5 سال با مشارکت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و قرار گرفتن 780 کودک در این طرح خبر داد.

- حامد جلالیان در گفت وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: برای اجرای طرح در گام اول کودکان زیر 5 سال از طریق پایش شاخص های تن سنجی کودک (اندازه گیری قد و وزن و مقایسه با منحنی های رشد) در پایگاه ها و خانه های بهداشت شناسایی شدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور افزود: کودکان زیر 5 سال به منظور کاهش و رفع سوء تغذیه (لاغری، کم وزنی و کوتاه قدی) شناسایی شدند و داده ها به وزارت بهداشت و واحد بهبود تغذیه ارسال شد.

وی ادامه داد: پس از جمع بندی داده ها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، حدود 145 هزار کودک مبتلا به سوءتغذیه شناسایی و به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارجاع شدند و نهایتا پس از بررسی استحقاق سنجی از طریق آزمون وسع مبتنی بر دهک بندی درآمدی خانوارها در پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان، 123 هزار 578 کودک در دهک های یک تا 7 درآمدی تشخیص داده شد و مشمول برنامه رفع سوءتغذیه کودکان قرار گرفتند.

جلالیان با اشاره به اهمیت تغذیه به ویژه در دوران کودکی خاطرنشان کرد: از زمان تشکیل نطفه تا قبل از پایان 5 سالگی که بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

780 کودک زیر 5 سال نیشابور مشمول برنامه رفع سوء تغذیه دولت شدند

780 کودک زیر 5 سال نیشابور مشمول برنامه رفع سوء تغذیه دولت شدند