مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 09:352023-10-31اقتصادي

طرز کار چیلر و فن کویل چگونه است؟


چیلر و فن کویل از جمله مهم ترین تجهیزات تهویه مطبوع در سیستم های سرمایشی و گرمایشی ساختمان هستند و بسیاری از مردم در زمان انتخاب فن کویل یا سیستم های تهویه، - طرز کار چیلر تراکمی اینگونه است که کمپرسور، مبرد یا همان ماده ای که مردم آن را با نام گاز کولر می شناسند متراکم نموده و بعد از آن به کندانسور ارسال می شود.

کندانسور با کاهش دمای مبرد و انتقال آن به محیط سبب می شود، مبرد از حالت گازی شکل، تقطیر شده و به عبارتی به مایع تبدیل شود.

سپس از شیر انبساط عبور می کند و فشار آن کاهش یافته و در نتیجه دمای آن هم کم می شود و در ادامه وارد لوله های اواپراتور می شود.

حال در این مرحله، لوله های مسی اواپراتور خنک شده است و در صورتی که بتوانیم جریان آب محیط را از روی این لوله ها عبور دهیم، در واقع قادر به تولید آب سرد شده ایم.

اکنون می توانیم، این آب سرد تولیدی چیلر را از طریق پمپ به سمت فن کویل های نصب شده در داخل واحدهای مسکونی یا تجاری بفرستیم و جریان هوای اتاق یا فضای مورد نظر را با عبور از لوله های فن کویل خنک کنیم و اینگونه فن کویل نقش یک سیستم سرمایشی را برای شما ایفا می کند.

در نتیجه اگر بجای آب سرد، آب گرم خروجی از موتور خانه یا پکیج حرارتی را به سمت فن کویل ارسال کنیم، به سادگی می توانیم با عبورجریان هوای اتاق از روی لوله های گرم، سیس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرز کار چیلر و فن کویل چگونه است؟

طرز کار چیلر و فن کویل چگونه است؟