مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آبان 1402 ساعت 14:052023-11-19سياسي

انتخابات ریاست جمهوری 2024 و سرنوشت سیاست های انرژی و آب و هوایی ایالات متحده


در آگوست 2023، یک نظرسنجی NPR/PBS نشان داد که دموکرات ها تغییرات آب و هوایی را با اختلاف حیرت انگیز 90 تا 10 درصد در اولویت قرار می دهند و تقریبا سه چهارم جمهوری خواهان (72 درصد) اقتصاد را بر مسائل اقلیمی در اولویت قرار می دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ هیچ مسئله داخلی یا خارجی در ایالات متحده به اندازه روند سیاست انرژی و محیط زیست این کشور به نتیجه انتخابات فدرال بعدی در سال 2024 بستگی ندارد.

حتی بدون این که بدانیم نامزدهای دو حزب سیاسی اصلی آمریکا چه کسانی خواهند بود، مسلم است که آن ها سیاست های کاملا متضادی را در کاخ سفید رقم می زنند.

صرف نظر از ترکیب مجلس نمایندگان و سنا پس از رقابت در سال 2024، حزب همسو با کاخ سفید، چه جمهوری خواهان و چه دموکرات ها، از قدرت ریاست جمهوری برای اعمال نفوذ بر سیاست های انرژی و آب و هوا استفاده خواهد کرد.

تردید در مورد علم آب و هوا کمتر از یک دهه پیش، اعتماد فزاینده به علم آب و هوا، برنامه اقلیمی فعال و ضرورت پرداختن به تغییرات اقلیمی غیرقابل برگشت به نظر می رسید.

حتی دونالد ترامپ و ترویج اجباری استخراج و صادرات سوخت های فسیلی نتوانست شور و شوق سیاست های متمرکز بر آب و هوا را کاهش دهد.

در مقابل، با روی کار آمدن جو بایدن، دولت جدید سیاست آب و هوا را به نقطه کانونی سیاست داخلی و خارجی خود تبدیل کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتخابات ریاست جمهوری 2024 و سرنوشت سیاست های انرژی و آب و هوایی ایالات متحده

انتخابات ریاست جمهوری 2024 و سرنوشت سیاست های انرژی و آب و هوایی ایالات متحده