مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 09:002023-11-14اقتصادي

تقویت صنعت دامداری گیلان با پرورش بُز


پرورش بز در کنار طیف وسیعی از پرورش گوسفند در استان گیلان به توجه به بازارپسندی که در شمال دارد و همچنین مزیت های نسبی دیگری همچون کمک به محیط زیست و تأمین منابع پروتیینی، - خبرگزاری فارس – حمیدرضا دنیادیده: گوسفند و بز تالشی که به دلیل تولید گوشت گوسفندی عالی، پیه کوچک و الیاف پشم بلند شناخته می شوند، نه تنها به دلیل صرفه اقتصادی بلکه به دلیل تأثیر مثبت بر محیط زیست مورد توجه قرار گرفته اند.

  علاوه بر این، به دلیل ویژگی های حسی و طعم منحصربه فرد گوشت تالشی که مورد علاقه مصرف کنندگان شمالی است، می تواند به عنوان یک استراتژی بازاریابی مؤثر عمل کند.

  گوسفندان تالشی بومی ایران دارای جمعیتی تقریبی 400 هزار رأس در شمال کشور و عمدتاً در نواحی شمالی و غربی استان گیلان و ساکن مناطق کوهستان بین اسالم، خلخال، اشکورات و دیلمان هستند.

  این گوسفندها به دلیل سازگاری با محیط محلی، شناخته شده اند و به دلیل جثه کوچک، کیفیت گوشت و توانایی رشد در کوهپایه های دیم و استپ های کوهپایه ای با بارندگی سالانه 1300 میلی متر، ارزشمند هستند.

  حامد کیومرثی پژوهشگر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گیلان در گفت وگو با خبرنگار فارس به سابقه بسیار دور پرورش بز در گیلان اشاره می کند و می گوید: گیلان با توجه به شرایط اقلیمی موجود در آن، مستع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقویت صنعت دامداری گیلان با پرورش بُز

تقویت صنعت دامداری گیلان با پرورش بُز