مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آبان 1402 ساعت 19:252023-11-08اقتصادي

حذف باغات قدیمی و جایگزینی با ارقام تجاری در 8900 هکتار از باغات کشور


مدیر کل دفتر امور میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: حدود 8900 هکتار از باغات کشور در برنامه حذف باغات قدیمی و جایگزینی با ارقام تجاری و سازگار با منطقه هستند تا بهبود درختان و باغات و نیز تولید محصول کیفی با ارقام تجاری رقم بخورد.

- ایسنا/مرکزی مدیر کل دفتر امور میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: حدود 8900 هکتار از باغات کشور در برنامه حذف باغات قدیمی و جایگزینی با ارقام تجاری و سازگار با منطقه هستند تا بهبود درختان و باغات و نیز تولید محصول کیفی با ارقام تجاری رقم بخورد.

زهرا جلیلی مقدم امروز، چهارشنبه، 17 آبانماه در همایش بانوان در انارستان ایران که همزمان با سومین روز از برگزاری دومین جشنواره ملی تولید و صادرات انار در مسجد جامع ساوه برگزار شد، اظهار کرد: محصولات کشاورزی بر سه گروه غذایی، دارویی و غذادارو تقسیم می شوند و انار از محصولاتی است که در ردیف محصولات غذا داروست یعنی هم به عنوان غذا و هم دارو مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: انار یکی از میوه های بهشتی است که در قرآن از آن نام برده شده و در طب سنتی و ایرانی نیز از فواید و خواص آن سخن گفته شده است و تحقیقات جدید و دانش نوین تاییدکننده آن چیزی است که در منابع دینی در مورد انار بیان شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف باغات قدیمی و جایگزینی با ارقام تجاری در 8900 هکتار از باغات کشور

حذف باغات قدیمی و جایگزینی با ارقام تجاری در 8900 هکتار از باغات کشور