مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 16:402023-11-06اقتصادي

صدور اولین پروانه بهره برداری پودر خوراکی جلبک اسپیرولینا


مدیر شیلات و امور آبزیان استان آذربایجان شرقی از صدور اولین پروانه بهره برداری پودر خوراکی جلبک اسپیرولینا توسط واحد مدیریت صنایع تبدیلی سازمان جهادکشاورزی استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، جواد گوزلی بعد از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: این پروانه بهره برداری برای اولین بار برای مصرف انسانی جلبک تولید شده و به منظور تکمیل زنجیره تولید در شرکت دانش بنیان زیست اندیشان بهفر آذربایجان شرقی صادر شده است.

وی ادامه داد: کشت و تولید جلبک اسپیرولینا به روش گلخانه ای با سیستم تولید منحصر بفرد در کشور توسط یک شرکت دانش بنیان با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و پژوهشکده بیوتکنولوژی از سال 1400 با ظرفیت اسمی 18 تن در سال ماده خشک جلبک به دو روش بیوفنس و استخر سرپوشیده شروع به فعالیت کرده است و با اجرای طرح توسعه 5 هکتاری با تناژ تولیدی 50 تن  جلبک خشک در سال جزو پروژه های شاخص این استان است.

  گوزلی با اشاره به نوپا بودن این صنعت در کشور افزود: تنها در چند استان نسبت به تولید جلبک در این سطح  اقدام شده است و استان ما علاوه بر تامین مایحتاج موردنیاز کشور، در آینده نزدیک می تواند به عنوان یکی از  قطبهای صادراتی این محصول به سایر کشورهای هدف معرفی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور اولین پروانه بهره برداری پودر خوراکی جلبک اسپیرولینا

صدور اولین پروانه بهره برداری پودر خوراکی جلبک اسپیرولینا