مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 10:302023-10-25اقتصادي

گندمگاران کردستان مطالبات خود را از دولت دریافت کردند


جهادکشاورزی استان کردستان اعلام کرده که امسال، بهای کامل خرید گندم را به کشاورزان استان پرداخت و با آنها تسویه کرده است.

- ایسنا/کردستان جهادکشاورزی استان کردستان اعلام کرده که امسال، بهای کامل خرید گندم را به کشاورزان استان پرداخت و با آنها تسویه کرده است.

با وجود مشکلاتی کە در بحث بارش در بعضی استان ها وجود داشت، خوشبختانە استان کردستان شاهد بارش قابل توجهی در سال گذشتە و بهار سال 1402 بود.

به گفته کارشناسان، بارش های امسال کردستان نسبت بە مدت مشابە سال گذشتە 40 درصد افزایش داشتە و نسبت بە میانگین بارش 52 سالە نیز 8 درصد افزایش داشته است.

بارش های پر بار در کردستان، وفور نعمت های الهی چون گندم، که محصول اول استان است را به دنبال داشت.

بر اساس برآوردهای انجام شده، افزون بر یک میلیون تن محصول گندم در استان تولید شده و رکورد خرید گندم هم نسبت به سنوات گذشته شکسته شده است.

احمدی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان در رابطه با خرید گندم در استان به ایسنا گفت: خرید گندم مازاد برنیاز کشاورزان کردستانی 30 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی، ارزش ریالی گندم خریداری شده در استان را حدود 17 هزار و 300 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: 100 درصد مطالبات گندم کاران تا کنون پرداخته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گندمگاران کردستان مطالبات خود را از دولت دریافت کردند

گندمگاران کردستان مطالبات خود را از دولت دریافت کردند