مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 08:352023-10-24اقتصادي

تداخل صنفی در باشت از فروش لباس در لبنیاتی تا عرضه کفش در خوارو بار فروشی!


تداخل صنفی در باشت و بوستان به گونه ای شده که یک شهروند می گوید شغل قبلی ام فروش لبنیات بود اما به دلیل ارائه محصولات لبنی در سوپر مارکت ها و منازل به دلیل خسارت وارد شده مغازه ام را جمع کردم.

- خبرگزاری فارس باشت- فتح الله پوران پور- بر اساس قانون، هر واحد صنفی مجاز به عرضه کالا و خدماتی است که بر اساس مصوبه کمیسیون نظارت به اتحادیه ها و از آن طریق به اصناف اعلام شده و در غیر این صورت تداخل صنفی بوده و تخلف محسوب می شود.

اما برخی کسبه و بازاریان بدون اطلاع از قانون اقدام به  عرضه اجناس دیگر خارج از شغل و پروانه کسب خود می کنند که باعث شده بسیاری از کسبه شهرهای باشت و بوستان نارضایتی خود را از این موضوع اعلام کنند و در برخی موارد و بر اساس آنچه مشاهده شده گاه این اعتراض به درگیری فیزیکی هم منجر شده است.

به عنوان مثال بعضی از واحدهای صنفی تعمیرگاه اتومبیل که شغل آن ها خدماتی است اقدام به فروش لوازم یدکی و غیره می کنند یا برخی خواربارفروش ها انواع جوراب، شامپو و لوازم آرایشی بهداشتی و اسباب بازی می فروشند و در قنادی ها آجیل به فروش می رسد و فروش مواد غذایی در اکثر واحدهای صنفی غیر مرتبط رواج یافته است.

خبرگزاری فارس باشت در گفت وگو با برخی کسبه ای که این تخلف را انجام می دهند متوجه شد آن ها از این تخلف آگاه هستند اما آن را غیرقانو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تداخل صنفی در باشت از فروش لباس در لبنیاتی تا عرضه کفش در خوارو بار فروشی!

تداخل صنفی در باشت از فروش لباس در لبنیاتی تا عرضه کفش در خوارو بار فروشی!