مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 16:252023-11-05اقتصادي

نیاز ماهانه گیلان به 6 هزار تن شکر


معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: نیاز استان گیلان در ماه به شکر، 6 هزار تن است و 3 هزار و 500 تن از این مقدار در بخش صنف و صنعت استفاد می شود.

- قاسم جوادزاده با اشاره به جمعیت 2 میلیون و 500 هزار نفر و محاسبه جمعیت بخش گردشگری گیلان اظهار کرد: استان با این تعداد جمعیت با سرانه مصرف 29 کیلوگرم، روزانه به 200 تن شکر نیاز دارد و از این مقدار 40 درصد برای بخش صنف و صنعت و 60 درصد در بخش مصرف خانوار است.

وی با اشاره به تامین بخشی از شکر مصرفی جامعه توسط دولت گفت: در همه جای دنیا تمام نیاز یک محصول را دولت تامین نمی کند و تنها اقدام به تامین بخشی از آن محصول کرده تا از این طریق سیاست های تنظیم بازار تامین و تعدیل شود و در این راستا بخشی از شکر مورد نیاز را وزارت جهاد کشاورزی و شرکت بازرگانی غله ایران تامین می کنند.

جوادزاده افزود: برای تنظیم سیاست های بازار هر ماه یا هر چند ماه یک بار، بخشی از کالاهای اساسی از جمله شکر برای توزیع در اختیار سازمان های جهاد کشاورزی استان ها قرار می گیرد و پس از تخصیص این مقدار، در قرارگاه امنیت غذایی بر اساس جمعیت در تمام شهرستان ها توزیع بر اساس برش شهرستانی انجام می شود و این رقم معمولاً تا 30 درصد نیاز بازار را تامین می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیاز ماهانه گیلان به 6 هزار تن شکر

نیاز ماهانه گیلان به 6 هزار تن شکر