مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 10:102023-10-31پزشكي

تغییر سیمای آینده نیشابوری ها با بروز پدیده سالمندی


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: اکنون نیشابور در شرایط پنجره باز جمعیتی قرار داد و فقط سال های اندکی فرصت برای جلوگیری از کاهش جمعیت و روند پیری و سالمندی دارد.

- ایسنا/خراسان رضوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: اکنون نیشابور در شرایط پنجره باز جمعیتی قرار داد و فقط سال های اندکی فرصت برای جلوگیری از کاهش جمعیت و روند پیری و سالمندی دارد.

دکتر هادی حسین زاده در گفت و گو با ایسنا، روند پیری جمعیت و کاهش آمار جوانان فعال در عرصه های مختلف را نگران کننده اعلام کرد و افزود: فرصت چندانی برای جلوگیری از سالمند شدن جامعه نداریم.

وی در ادامه با اشاره به تاریخچه فعالیت های مرتبط با جمعیت در کشور و نیشابور تصریح کرد: شعارهای مرتبط با کاهش جمعیت و رفتار جامعه و خانواده ها تأثیر زیادی در کاهش شاخص باروری کشور داشت به طوری که این شاخص از 6 در ابتدای انقلاب به 1.

5 در سال 1399 رسید.

حسین زاده با تشریح شاخص باروری خاطرنشان کرد: جمعیت کشور ما جمعیت جوان و میانگین باروری به ازای هر پدر و مادر حدود شش فرزند بود در حالی که این شاخص در سال 1399 به 1.

5 رسید و این عدد زنگ خطر پیری جمعیت را به صدا در آورد.

رییس کمیته بهداشت قرارگاه جوانی جمعیت در ادامه با اشاره به پنجره جمعیتی موجود، خاطرنشان کرد: به گفته کارشناسان در این فرصت 6


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر سیمای آینده نیشابوری ها با بروز پدیده سالمندی

تغییر سیمای آینده نیشابوری ها با بروز پدیده سالمندی