مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 13:402023-11-18پزشكي

راه پیشگیری از سرطان دهانه رحم


عضو مرکز تحقیقاتی ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره تزریق واکسن 2 ظرفیتی اچ پی وی در دختران زیر 15 سال در پیشگیری از ابتلا به سرطان دهانه رحم توضیح داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس،سید محمد جزایری،عضو مرکز تحقیقاتی ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به تزریق واکسن اچ پی وی برای پیشگیری از ابتلا به سرطان دهانه رحم در زنان، افزود: ویروس پاپیرومای انسانی یا اچ پی وی، 240 نوع ژنوتیپ دارد که 60 نوع آن در انسان عامل بیماری است و انواع این ویروس به دو نوع با خطر بالا و خطر پایین تقسیم بندی می شود.

وی ادامه داد: زنان در سن باروری در معرض ابتلا به عفونت و بیماری با این ویروس قرار دارند و اخیرا مشخص شده است که این ویروس منجر به اتفاقات دیگری در سلامت انسان می شود؛ به طوری که عامل 90 درصد سرطان های مقعد در هر دو جنس، 45 تا 90 درصد از سرطان های ناحیه حنجره و دهان در سر و گردن ناشی از آن است.

عضو مرکز تحقیقاتی ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: حدود 80 درصد سرطان های دستگاه تناسلی مردان ممکن است ناشی از ابتلا به ویروس اچ پی وی باشد ولی در بسیاری از موارد خود به خود با دخالت سیستم ایمنی بدن از بین می رود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه پیشگیری از سرطان دهانه رحم

راه پیشگیری از سرطان دهانه رحم