مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 17:352023-10-30سياسي

بررسی بازنگری سیاست های کلی معدن در کمیسون زیربنایی مجمع تشخیص


جلسه کمیسیون زیربنایی و تولیدی مجمع تشخیص مصلحت نظام با موضوع بازنگری سیاست های کلی معدن به ریاست حجت الاسلام مصباحی مقدم تشکیل شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، در ابتدای مجمع تشخیص مصلحت نظام سیدمهدی هاشمی، دبیر کمیسیون زیربنایی و تولیدی، گزارشی از روند بررسی بازنگری سیاست های کلی معدن در جلسات پیشین این کمیسیون را ارائه کرد و سپس پیشنهادات این کمیسیون برای بازنگری سیاست های کلی معدن در ذیل عنوان نظام حکمرانی و راهبری معدن مصوب سال 1379، را مطرح کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم، رییس کمیسیون زیربنایی و تولیدی مجمع نیز با برجسته شمردن اهمیت موضوع توسعه، عمران، آبادانی و محرومیت زدایی در مناطقی که دارای معادن هستند، گفت: آنچه مورد غفلت واقع شده این است که معدن جزو انفال محسوب می شود و مالکیت آن عمومی است و بهره برداری از آن باید مطابق موازین قانون اساسی توسط دولت انجام گیرد.

در این جلسه تأکید شد که در نظام حکمرانی ابتدا باید بهره برداری از معادن دارای اهمیت راهبری و استراتژیک کشور با مطالعه دقیق و آینده پژوهانه در افق 50 ساله با نگاه به الگوی پایه ی اسلامی - ایرانی پیشرفت صورت گیرد و سپس براساس آن، اعطای مجوز برای بهره برداری از معادن صادر شود و همچنین میزان بهره برداری، میزان صادرات و مصرف داخلی و میزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی بازنگری سیاست های کلی معدن در کمیسون زیربنایی مجمع تشخیص

بررسی بازنگری سیاست های کلی معدن در کمیسون زیربنایی مجمع تشخیص