مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 19:252023-11-14اجتماعي

حوزه هنری برای تقویت فرهنگ غنی عشایری تلاش می کند


رییس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حوزه هنری برای تقویت فرهنگ غنی و هزار ساله عشایری تلاش می کند.

- ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رییس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حوزه هنری برای تقویت فرهنگ غنی و هزار ساله عشایری تلاش می کند.

شریف اسلامی روز سه شنبه، 23 آبان ماه 1402 در نشست چیستی و چرایی فرهنگ عشایری افزود: ظرفیت های گردشگری این استان تنها طبیعت زیبای آن نیست و فرهنگ عشایری که خود شامل شیوه زندگی، آیین ها، باورها و رسوم عشایر این استان است، پتانسیل بالقوه ای برای جذب گردشگر است.

وی اظهارکرد: اگرچه در استان جاده خوب و زیرساخت مناسب نداریم، اما کسی که به عنوان گردشگر عشایری به استان می آید، توقع هیچکدام از این زیرساخت ها را ندارد و توقعات خود را با امکانات عشایر تنظیم می کند.

رییس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: باید برای برون رفت گردشگری از وضعیت کنونی هم اندیشی کرد و ارزش افزوده ای ایجاد کنیم که هم فرهنگ عشایری را تقویت کند و هم اقتصاد گردشگری استان را رونق بدهد.

اسلامی با بیان اینکه اجداد ما در گذشته قرن ها این نوع زندگی را داشتند، تصریح کرد: این نوع زندگی بر مبنای کوچ نشینی بوده آداب، رسوم، فرهنگ، هویت و آیین هایی شکل گرفته است که جذابیت های فراوانی برای گردشگران داخلی و خارجی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حوزه هنری برای تقویت فرهنگ غنی عشایری تلاش می کند

حوزه هنری برای تقویت فرهنگ غنی عشایری تلاش می کند