مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 14:052023-11-13اقتصادي

افزایش تعداد بانک های عراقی برای تقویت موجودی ارزی


خبرگزاری دولتی عراق اعلام کرد که به منظور تامین مالی تجارت خارجی با ارز، تعداد بانک هایی که موجودی آنها با ارزهای دلار، یوآن و روپیه افزایش پیدا می کند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس یک مقام دولتی عراق خبر داد که بغداد با آمریکا درباره افزایش موجودی دلار 10 بانک عراقی به توافق رسیده است.

خبرگزاری دولتی عراق(واع) به نقل از این مقام عراقی نوشت: با توجه به جلسات اخیر بانک مرکزی با طرف آمریکایی، تعداد بانک هایی که مستقیماً می توانند موجودی خود را به دلار آمریکا تقویت کنند به 10 بانک رسیده است.

قرار است پنج بانک عراقی به طور مستقیم به سیتی بانک و پنج بانک دیگر هم به بانک جی پی مورگان متصل شده و دلار دریافت کنند.

مقام عراقی همچنین خبر داد تعداد بانک هایی نیز که موجودی آنها به یوان چین از طریق بانک توسعه سنگاپور افزایش می یابد به 13 بانک خواهد رسید  و بانک هایی که حساب های خود را به روپیه هند نزد بانک توسعه سنگاپور تقویت کرده اند، دو بانک است و بانک های دیگر و بانک های دیگری هم طی دو هفته آینده اضافه خواهند شد.

عراق دو روز پیش از دستیابی به توافق برای تقویت موجودی حساب های بانکی خود در خارج با ارزهای دلار، درهم، یوآن و روپیه به منظور تسهیل در مبادلات تجاری خبر داده بود اما به جزییاتی در این باره اشاره ای نکرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش تعداد بانک های عراقی برای تقویت موجودی ارزی

افزایش تعداد بانک های عراقی برای تقویت موجودی ارزی