مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آبان 1402 ساعت 16:352023-11-11اجتماعي

کشور با چالشهای مختلف زیست محیطی روبرو است


معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: اکنون کشورمان با چالشهای مختلف زیست محیطی روبرو است که این مسائل تغییر و به هم ریختن در نظم اجتماعی را بدنبال دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، ایرج حشمتی امروز در مشهد اظهار کرد: در حوزه محیط زیست با چالش هایی نظیر موضوع آب، آلودگی هوا، تغییر کاربری اراضی و فرسایش زمین، مصرف بی رویه انرژی و تخریب، انقراض و به خطر افتادن تنوع زیستی روبه رو هستیم.

وی بیان کرد: همچنین طی نیمه نخست امسال درگیر چالش های محیط زیستی با مشکلات ناشی از حوزه گرد و غبار، آلودگی هوا و انباشت آلاینده ها در کلانشهرها مواجه هستیم.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: زمانی صنایع در مسیر توسعه پایدار حرکت می کنند که در کنار اقتصادی بودن پروژه ها، نظم اجتماعی را هم تقویت کنند و ضمن حفظ حقوق نسلهای آینده، محیط زیست را هم تخریب نکنند.

حشمتی خاطر نشان کرد: با تلاش هایی که از طریق دفاتر تخصصی مانند پایش فراگیر، مدیریت پسماند، مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم، ارزیابی زیست محیطی، حفاظت از آب و خاک و دبیرخانه گرد و غبار کشور انجام می شود، در جهت کنترل این آلودگیها و حفظ محیط زیستی سالم و عاری از هر گونه آلایندگی تلاش می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشور با چالشهای مختلف زیست محیطی روبرو است

کشور با چالشهای مختلف زیست محیطی روبرو است