مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 17:052023-11-13اقتصادي

سازمان ملل: اسراییل فلسطینی ها را از ده ها میلیارد دلار درآمد نفت محروم کرد


کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد، اشغالگری اسراییل و سیطره آن بر منابع طبیعی فلسطین مانع از بهره مندی آنها از ده ها تا صدها میلیارد دلار از عواید آن می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، نوار غزه دارای میلیاردها دلار ثروت و منابع طبیعی است که همین امر از عوامل هجوم قدرت های بزرگ و در راس آن آمریکا برای حمایت از رژیم صهیونیستی در تخریب غزه و آواره کردن مردم آنجا است.

بر اساس گزارش تازه کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد(آنکتاد)  (UNCTAD)، ذخایر نفت و گاز در سرزمین های فلسطین حدود 1.

5 میلیارد بشکه نفت خام و 1.

4 تریلیون فوت مکعب سوخت آبی یا Blue Gas تخمین زده می شود، در حالی که اسراییل، فلسطینی ها را از بهره برداری و بهره مندی از درآمدهایش محروم می کند.

این کنفرانس در گزارش خود آورده است: زمین شناسان و اقتصاددانان در زمینه منابع طبیعی تایید کرده اند که سرزمین اشغالی فلسطین بر فراز مخازن بزرگ نفت و گاز طبیعی در منطقه C  یا ج کرانه باختری اشغالی و سواحل نوار غزه در دریای مدیترانه قرار دارد.

در این گزارش آمده است: بهره برداری اسراییل اشغالگر از منابع طبیعی فلسطین از جمله نفت و گاز طبیعی آن هزینه های هنگفتی را بر مردم فلسطین تحمیل می کند که با ادامه اشغالگری تشدید می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان ملل: اسراییل فلسطینی ها را از ده ها میلیارد دلار درآمد نفت محروم کرد

سازمان ملل: اسراییل فلسطینی ها را از ده ها میلیارد دلار درآمد نفت محروم کرد