مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 09:512023-11-06اقتصادي

شهرک انرژی خورشیدی در استان اردبیل احداث می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، هاشم علایی صبح امروز در جریان بازدید از محل های پیشنهادی احداث شهرک انرژی خورشیدی، اظهار داشت: طی تفاهم نامه فی مابین شرکت شهرک های صنعتی با استانداری اردبیل، سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا)، شرکت برق منطقه ای آذربایجان و شرکت توزیع نیروی برق استان، شهرک انرژی های خورشیدی در استان اردبیل احداث می شود.

وی افزود: این شهرک در راستای ترویج بهره مندی از انرژی های تجدیدپذیر و به منظور حمایت از مشارکت بخش خصوصی در تولید برق پاک احداث خواهد شد.

علایی ادامه داد: برای احداث شهرک انرژی خورشیدی، چندین نقطه در استان اردبیل از سوی دستگاه های ذی ربط شناسایی و معرفی شده است که در صورت دارا بودن شرایط لازم، بهترین مکان ممکن برای احداث آن انتخاب و تملک خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل تصریح کرد: پس از تملک اراضی مساعد و تامین زیرساخت های لازم، نسبت به واگذاری زمین به سرمایه گذاران واجد شرایط برای احداث نیروگاه های خورشیدی اقدام می شود تا گامی مهم در تولید انرژی های تجدیدپذیر و پاک در استان برداشته شود.

وی توسعه و گسترش انرژی های تجدیدپذیر را در تحقق اهداف توسعه اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی بسیار تاثیرگذار دانست و افزود: استفاده از انرژی های نو می تواند ضمن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرک انرژی خورشیدی در استان اردبیل احداث می شود

شهرک انرژی خورشیدی در استان اردبیل احداث می شود