مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 21:152023-11-13پزشكي

اجرای پویش غربالگری دیابت و فشار خون در گیلان


معاون علوم پزشکی گیلان از آغاز پویش ملی سلامت با تمرکز بر غربالگری و بیماریابی دیابت و فشار خون بالا در سراسر شهرها و روستاهای استان خبر داد و از همه گروه های سنی بالای 18 سال دعوت کرد در این غربالگری شرکت کنند.

- ایسنا/گیلان معاون علوم پزشکی گیلان از آغاز پویش ملی سلامت با تمرکز بر غربالگری و بیماریابی دیابت و فشار خون بالا در سراسر شهرها و روستاهای استان خبر داد و از همه گروه های سنی بالای 18 سال دعوت کرد در این غربالگری شرکت کنند.

دکتر سید محمود رضوانی در گفت وگو با ایسنا، از آغاز پویش ملی سلامت با محوریت غربالگری و بیماریابی دیابت و فشار خون بالا در سراسر استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: این پویش همزمان با سراسر کشور در استان گیلان هم اجرا می شود.

وی هدف از اجرای پویش ملی سلامت را شناسایی زودرس افراد مبتلا به دیابت، بیماری فشار خون بالا، کاهش عوارض این بیماری ها، آموزش خودمراقبتی و ارتقای سواد سلامت مردم دانست و متذکر شد: دیابت و فشار خون معمولا بی علامت هستند و از طریق غربالگری شناسایی می شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تصریح کرد: جمعیت بالای 18 سال می توانند برای غربالگری مراجعه کنند و در صورت ابتلا مورد آموزش و درمان و مراقبت و پیگیری های بعدی قرار گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای پویش غربالگری دیابت و فشار خون در گیلان

اجرای پویش غربالگری دیابت و فشار خون در گیلان