مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آبان 1402 ساعت 19:002023-10-29اقتصادي

احیاء و بازسازی معادن تبریز


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان شرقی از احیاء و بازسازی معادن مرکز استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 46معدن در حال فعالیت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، سیروس داودی عصر امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: نقش معادن همواره در توسعه اقتصادی جوامع بشری امری اجتناب ناپذیر می باشد از طرفی نیز خسارات وارده ناشی از فعالیت های معدنی منجر به حذف منابع ارزشمندی همچون پوشش گیاهی و خاک می گردد که در صورت عدم تدابیر حفاظتی جبران خسارات وارده امری غیر ممکن می گردد.

وی افزود: معادن متروکه در پایان بهره برداری به دلیل ساختار حساس و شکننده طبیعت و حساسیت سازندهای زمین شناسی نسبت به انواع فرسایش آبی و بادی، آثار مخربی در طبیعت به جای می گذارد.

داودی گفت: با توجه به لزوم تدابیر حفاظتی، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان شرقی اقدام به انعقاد 6 فقره قرارداد احیاء و بازسازی پس از تامین و تخصیص اعتبار از محل اعتبارات ماده 17 قانون اصلاح معادن با پیمانکاران به مبلغ 69 میلیارد ریال در این بخش کرده است.

وی اضافه کرد: عرصه مورد فعالیت این پروژه 218 هکتار می باشد که اقدامات اصلاح و احیاء در دو بخش مکانیکی و بیولوژیکی در حال انجام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیاء و بازسازی معادن تبریز

احیاء و بازسازی معادن تبریز