مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 آبان 1402 ساعت 09:502023-11-17بين الملل

دیدار رهبران ژاپن و چین در سان فرانسیسکو


رییس جمهور چین و نخست وزیر ژاپن در نخستین مذاکرات رو در روی خود در عرض یک سال گذشته متعهد به پیگیری روابطی شدند که برای دو طرف سودمند باشد.

- رییس جمهور چین و نخست وزیر ژاپن در نخستین مذاکرات رو در روی خود در عرض یک سال گذشته متعهد به پیگیری روابطی شدند که برای دو طرف سودمند باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شی جینپینگ، رییس جمهور چین و فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن در مذاکرات رو در رو که در حاشیه اجلاس سازمان همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوسیه در سان فرانسیسکوی آمریکا برگزار شد، درباره چند مساله از جمله ممنوعیتی که پکن بر شیلات ژاپن اعمال کرد و پرونده یک تاجر ژاپنی بازداشت شده در چین گفت وگو کردند.

شی جینپینگ در دیدارش با کیشیدا که با حضور هیأت های همراه دو رهبر برگزار شد، گفت: دو کشور باید متمرکز بر منافع مشترک بوده و بر روابط استراتژیک خود که سودمند برای دو طرف باشد تاکید مجدد کرده و به آن معنای جدیدی بدهند.

ژاپن و چین در سال 2008 نیز در یک بیانیه مشترک بر سر پیگیری روابط سودمند برای دو طرف بر پایه منافع استراتژیک مشترک با محور تضمین تعاملات مکرر رهبرانشان بر سر مسائلی همچون امنیت توافق کردند.

اما دو کشور در سال های اخیر بعد از اختلافاتشان بر سر مسائلی همچون مناقشات ارضی، تنش های تجاری و همین طور مساله تایوان کمتر از این عبارات استفاده کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار رهبران ژاپن و چین در سان فرانسیسکو

دیدار رهبران ژاپن و چین در سان فرانسیسکو