مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 09:102023-11-06اقتصادي

نان باکیفیت حق من است


اغلب مردم مازندران از بی کیفیت شدن نان در استان گلایه مند هستند اما اظهارات برخی از خبازان هم جای تامل دارد زیرا عنوان می کنند پخت نان برای نانوایان سود ندارد چراکه هزینه های تولید افزایش یافته و اختلاف شدید قیمت آرد یارانه ای نسبت به آرد با نرخ آزاد همچنین دو نرخی بودن آرد، - انگیزه برخی نانوایان را برای قاچاق آرد به خارج از شبکه مضاعف کرده و این در حالیست که کیفیت نان هم در این زنجیره کاهش یافته است.

دولت سیزدهم در اجرای هدفمند سازی یارانه ها، هوشمندسازی آرد و نان را در با هدف جلوگیری از هدر رفت نان و پیشگیری از قاچاق آرد در کشور اجرا کرد.

در اجرای این طرح توزیع آرد براساس عملکرد هر نانوایی در نظر گرفته شد تا دولت بتواند تسهیلات و وجوه ترمیمی خود را به منظور جبران هزینه های مازاد نانوایی ها به آن ها پرداخت کند، اما عملا در اجرای این طرح مشکلاتی وجود دارد که لازم به بازنگری و نظارت بیشتر دستگاه های مسئول است تا رضایت مصرف کنندگان در کیفی سازی نان جلب شود.

یکی از مواردی که در این طرح تاکید شده بود عدم محدودیت خرید نان توسط مردم بود اما عملا در نانوایی ها به ازای هر کارت بانکی تنها 5 نان عرضه می شود.

همچنین تخلفاتی مانند کاهش کیفیت نان، کم فروشی، فروش اجباری نان ویژه، خرید اجباری نان کنجدی و حتی عرضه خارج از شبکه آرد یارانه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نان باکیفیت حق من است

نان باکیفیت حق من است