مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 11:102023-10-28اقتصادي

یک گام دیگر به سمت تکمیل کریدور شمال - جنوب


امضای نقشه های اجرایی راه آهن رشت - آستارا که به تازگی از سوی شرکت ساخت در دیدار با هیات روسی انجام شده، حاکی از یک گام جدید در تکمیل کریدور شمال - جنوب است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، توسعه کریدورهای ترانزیتی برای رسیدن به جایگاه مناسب کشور در حمل ونقل بین المللی از موضوعات مهم در سیاست های کلی حمل ونقل و قانون برنامه هفتم توسعه است و با توجه به اهمیت راه آهن رشت - آستارا به عنوان بخشی از کریدور ریلی شمال-جنوب و یکی از مهم ترین طرح های ترانزیتی و تحول زا در توسعه راه آهن، این پروژه در اولویت های اجرایی وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

راه آهن رشت-آستارا به طول 162 کیلومتر موجب اتصال ریلی ایران به کشورهای جمهوری قفقاز، روسیه و شمال اروپا می شود و مبادلات میان بندر هلسینکی فنلاند، هامبورگ آلمان، باتومی گرجستان با بنادر جنوبی کشورمان، دهلی هند، کراچی پاکستان و بانکوک تایلند را تسهیل می کند.

در واقع در حال حاضر و به گفته کارشناسان، کریدور شمال - جنوب در حال حاضر با حلقه مفقوده رشت - آستارا مواجه است.

چندی پیش معاون ساخت و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل با تشریح مزایای اقتصادی و ترانزیتی راه آهن رشت - آستارا، در خصوص نحوه مشارکت روسیه در احداث این راه آهن گفت که موافقت نامه تامین مالی طرح از روسیه به صورت دریافت وام صادر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک گام دیگر به سمت تکمیل کریدور شمال - جنوب

یک گام دیگر به سمت تکمیل کریدور شمال - جنوب