مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آبان 1402 ساعت 14:252023-11-08اجتماعي

اولین ثبت حضور یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در شهرستان سبزوار+فیلم


یک قلاده یوزپلنگ در شهرستان سبزوار مشاهده و حضور آن برای نخستین بار در این شهرستان توسط محیط بانان تصویربرداری و مستندسازی شد.

- وی ادامه داد: زیستگاه های شهرستان سبزوار به عنوان یکی از محل های زیست و دالان بسیار مهم گذر یوزپلنگ ایرانی است، مشاهده این گونه ارزشمند در این مناطق که در حاشیه منطقه توران استان سمنان قرار دارد، به عنوان یکی از مهمترین عوامل زیستی گونه های ارزشمندی همچون یوزپلنگ که می تواند به عنوان زیستگاه اصلی این گونه در خراسان رضوی قلمداد شود.

اله پور افزود: بارها در فصول مختلف خصوصاً در فصل زمستان حضور این گونه توسط اشخاص محلی مشاهده و گزارش شده است، و این نشان از غنای زیستی و امنیت مناطق شهرستان سبزوار می باشد، از اینرو مطالعه و بررسی مناطق مستعد حضور یوز در استان که در مجاورت با پارک ملی توران قرار دارند، از اهمیت خاصی برخوردار است و دارای جمعیت یوزپلنگ آسیایی می باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی اظهار داشت: از مهم ترین اقدامات این گونه ارزشمند در مناطق حفظ طعمه و ایجاد امنیت در زیستگاه می باشد، که طی اقدامات خوبی که در چند سال اخیر در این مناطق صورت گرفته، احیاء این مناطق غنی در دستور کار قرارگاه تحول محیط زیست استان با محوریت استانداری خراسان رضوی و دبیری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان معین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین ثبت حضور یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در شهرستان سبزوار+فیلم

اولین ثبت حضور یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در شهرستان سبزوار+فیلم