مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 19:402023-11-20پزشكي

مزارع کشاورزی استان همدان باید شناسنامه دار شوند


معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: به منظور تأمین محصول سالم و استاندارد برای مصرف مردم باید مزارع کشاورزی این استان شناسنامه دار شود تا زیرنظر جهاد کشاورزی برداشت و سم پاشی های آنها نظارت شود.

- ایسنا/همدان معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: به منظور تأمین محصول سالم و استاندارد برای مصرف مردم باید مزارع کشاورزی این استان شناسنامه دار شود تا زیرنظر جهاد کشاورزی برداشت و سم پاشی های آنها نظارت شود.

دکتر قدرت الله رستمی امروز (دوشنبه، 29 آبان ماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: محل و مشخصات مزرعه، زمان استفاده از سموم برای دفع آفات و نوع سم باید مشخص شود و کشاورز موظف به رعایت زمان سم پاشی و برداشت محصول در زمان تعیین شده باشد.

وی ادامه داد: هرچند اکنون این امکان برای رصد زمان پخش سم و برداشت محصول فراهم نیست، اما طبق ارزیابی ها در زمینه میزان سموم محصولات با بهره گیری از مجهزترین و به روزترین دستگاه های موجود در آزمایشگاه معاونت غذا و دارو، 90 درصد محصولات مشکلی نداشتند و 10 درصد دارای آلودگی بودند و با وجود آزمایش توسط مردم مصرف شده بودند.

رستمی با بیان اینکه اگر کشاورز زمان پیش بینی شده برای سم پاشی مزرعه را رعایت نکند تبعات دارد، گفت: تأخیر در پخش سم موجب می شود هنگام برداشت، محصول سمی به دست مردم بر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مزارع کشاورزی استان همدان باید شناسنامه دار شوند

مزارع کشاورزی استان همدان باید شناسنامه دار شوند