مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آبان 1402 ساعت 10:202023-11-08سياسي

روایت سمنان و 17 سال خشکسالی!


استاندار سمنان با بیان اینکه بحران کم آبی یکی از مشکلات استان سمنان است، گفت: استان سمنان از 17 سال پیش با خشکسالی مواجه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان در ششمین جلسه شورای حفاظت از منابع آب و کارگروه سازگاری با کم آبی استان سمنان که با حضور مدیران دستگاه های اجرایی مربوط و در سالن غدیر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: میزان بارندگی هر سال در استان سمنان کاهش می یابد و این استان با مشکل کم آبی مواجه است.

وی با اشاره به ضرورت استفاده بهینه از منابع آبی موجود گفت: هم در حوزه روستایی و هم در حوزه شهری هدررفت آب داریم و باید از این امر جلوگیری شود.

استاندار سمنان با بیان اینکه سال گذشته استان سمنان با تنش آبی شدید مواجه بود، افزود: خوشبختانه با همکاری و مشارکت مردم و همچنین دستگاه های اجرایی و وارد شدن چاه های دستگاه های اجرایی به مدار برای استفاده شرب از تنش آبی تابستان عبور کردیم.

هاشمی با بیان اینکه پیگیری تأمین آب پایدار اولویت مطالبات مردم استان سمنان است، گفت: این مطالبه در سفر دوم رییس جمهور و هیأت دولت به استان سمنان مطرح می شود.

وی با بیان اینکه در حوزه کشاورزی دنبال توسعه سطح نیستیم و نیاز است تا عملکرد در واحد سطح افزایش یابد، تصریح کرد: توسعه سامانه های نوین آبیاری بای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت سمنان و 17 سال خشکسالی!

روایت سمنان و 17 سال خشکسالی!