مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 آبان 1402 ساعت 16:002023-10-29اقتصادي

افزایش قیمتی در خودروهای مونتاژی نخواهیم داشت


به دنبال گمانه زنی های اخیر پیرامون افزایش قیمت خودروهای مونتاژی در پی افزایش تعرفه قطعات منفصله این خودروها، معاون وزیر صمت معتقد است که در آینده، - قیمت خودروهای مونتاژی نه تنها افزایش پیدا نخواهد کرد که رو به کاهش هم می گذارد؛ این در حالیست که یک کارشناس در بخش خودروهای مونتاژی معتقد است: افزایش تعرفه واردات قطعات خودروها، قطعا بر قیمت آن ها اثرگذار است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس آخرین مصوبه پیرامون تعرفه قطعات خودروهای مونتاژی ، سودهای بازرگانی برای خودروها به تفکیک حجم موتور و میزان داخلی سازی بین 13 تا 35 درصد افزایش یافت؛ به دنبال این موضوع احتمال افزایش قیمت خودروهای مونتاژی از این حیث مطرح شد.

در این رابطه، منوچهر منطقی- معاون صنایع حمل ونقل وزارت صمت - در یک گفت وگوی رادیویی، تصریح کرد: تعرفه خودروها هنوز تغییری نکرده و قرار است که اصلاحاتی در مورد آن ها در جهت توسعه ساخت داخل انجام شود.

از ابتدای امسال مقرر شد ارز نیمایی صرفاً به خودروسازانی اختصاص داده شود که بالغ بر 50 درصد ساخت داخل دارندوی یادآور شد: خودروسازان مونتاژی تا سال گذشته، عمدتاً از ارز نیمایی استفاده می کردند؛ اما از ابتدای امسال مقرر شد ارز نیمایی صرفاً به خودروسازانی اختصاص داده شود که بالغ بر 50 درصد ساخت داخل دارند و الباقی خودروسازان خودرو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش قیمتی در خودروهای مونتاژی نخواهیم داشت

افزایش قیمتی در خودروهای مونتاژی نخواهیم داشت