مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1402 ساعت 09:152023-11-01اقتصادي

صادرات 30 میلیون دلاری پسته خوشاب به کشورهای اروپایی و آسیایی


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب گفت: سالانه بیش از 3000 تن پسته از شهرستان خوشاب به کشورهای اروپایی و آسیایی صادر می شود.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب گفت: سالانه بیش از 3000 تن پسته از شهرستان خوشاب به کشورهای اروپایی و آسیایی صادر می شود.

ابراهیم رودسرابی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه سالانه بیش از 3000 تن پسته از شهرستان خوشاب به کشورهای اروپایی و آسیایی صادر می شود، خاطرنشان کرد: با احتساب هر کیلوگرم 10 دلار، مبلغ 30 میلیون دلار گردش مالی شهرستان از صادرات محصول پسته است.

وی با اشاره به اینکه ارقام غالب پسته کشت شده در خوشاب شامل فندقی، کله قوچی، اکبری، بادامی سفید، اوحدی و عباسعلی است، بیان کرد: شهرستان خوشاب دارای چندین محصول مزیت دار است که همه ساله این محصولات گردش مالی خوبی را برای شهرستان به ارمغان می آورند.

رودسرابی با بیان اینکه محصول پسته، فرصت طلایی برای رونق اقتصادی خوشاب است، افزود: منابع مالی حاصل از تولید این محصول ظرفیت خوبی برای توسعه کشاورزی و ایجاد صنایع وابسته به آن در این شهرستان ایجاد کرده است.

وی پسته، انگور، زعفران، هندوانه تخمه آجیلی، زیره سبز، طیور، دام سبک و گندم را از جمله این محصولات مزیت دار شهرستان برشمرد و گفت: شهرستان در انگور دیم و هندوانه تخمه آجیلی رتبه اول را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات 30 میلیون دلاری پسته خوشاب به کشورهای اروپایی و آسیایی

صادرات 30 میلیون دلاری پسته خوشاب به کشورهای اروپایی و آسیایی