مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آبان 1402 ساعت 14:452023-11-19سياسي

دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن، استادی اخلاق گرا، واقع گرا و نقاد


دکتر اسلامی ندوشن، استادی اخلاق گرا، واقع گرا و نقاد بود، حقیقت را می گفت و می نوشت و در قضاوت و داوری های تاریخی راه تعهد، انسان دوستی و دادگری را پیش می گرفت و به دفاع از حقوق مظلومان می پرداخت.

- دکتر اسلامی ندوشن، استادی اخلاق گرا، واقع گرا و نقاد بود، حقیقت را می گفت و می نوشت و در قضاوت و داوری های تاریخی راه تعهد، انسان دوستی و دادگری را پیش می گرفت و به دفاع از حقوق مظلومان می پرداخت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت بازگشت پیکر محمدعلی اسلامی ندوشن به کشورمان یادداشتی در روزنامه ایران منتشر کرد.

متن یادداشت به شرح زیر است: دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن، یکی از مفاخر و چهره های ماندگار علمی و فرهنگی کشور که در طول حیات پربار خود کارنامه زرینی از خویش برجای گذاشته است، 18 ماه پیش دور از وطن، دعوت حق را لبیک گفت اما چون به وطن، ادبیات، تاریخ و جغرافیای ایران عشق می ورزید و سال ها عاشقانه درباره مسائل تاریخی و فرهنگی آن قلم زد و به هویت خویش، زبان فارسی و پیشینه غنی تمدنی ایران اسلامی می بالید و نسبت به آن عرق داشت، وصیت کرد پیکرش به وطن بازگردانده شود.

استادی که بر خواندن تاریخ تأکید می ورزید و فرهنگ را مهم ترین موضوع روز و عامل توازن دهنده و سلامت اجتماع می دانست و بر این اعتقاد بود ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن، استادی اخلاق گرا، واقع گرا و نقاد

دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن، استادی اخلاق گرا، واقع گرا و نقاد