مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1402 ساعت 08:302023-10-23اجتماعي

چرا کاروان های زیارتی عتبات عالیات از مرز خسروی تردد نمی کنند؟


مرز خسروی قدیمی ترین محل تردد زوار به عتبات عالیات بوده و طی سالهای متمادی زوار زیادی از این مرز عازم کربلای معلا شده اند.

- ایسنا/کرمانشاه مرز خسروی قدیمی ترین محل تردد زوار به عتبات عالیات بوده و طی سالهای متمادی زوار زیادی از این مرز عازم کربلای معلا شده اند.

اما از حدود یک دهه قبل با ورود گروهک تروریستی داعش به عراق و ناامن شدن آنسوی مرز، درهای مرز خسروی برای سالها به روی زوار بسته ماند و طی این مدت مرزهای دیگری از سمت جنوب برای تردد مشتاقان زیارت عتبات عالیات راه اندازی شد.

با سرنگونی گروهک تکفیری داعش، رایزنی ها برای بازگشایی مرز خسروی دوباره انجام و در نهایت از حدود دو سال پیش بود که این مرز برای تردد زوار اربعین حسینی بازگشایی شد، با اینحال مردم کرمانشاه می خواستند که تردد از این مرز در تمام طول سال ادامه داشته باشد، برای همین مسئولین استانی دوباره پیگیر شدند تا اینکه مرز خسروی برای همیشه بازگشایی شد.

هرچند انتظار می رفت با بازگشایی دائمی مرز خسروی، شاهد رونق دوباره این مرز باشیم، اما هرچه زمان پیش رفت، خبری از رونق دوباره این مرز نشد و کاروان های زیارتی زیادی از این مرز تردد نکردند.

اکنون هم که یکی دو ماهی است مراسم اربعین حسینی به پایان رسیده، تقریبا هیچ کاروان زیارتی از این مرز تردد نمی کند، درحالیکه تردد م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا کاروان های زیارتی عتبات عالیات از مرز خسروی تردد نمی کنند؟

چرا کاروان های زیارتی عتبات عالیات از مرز خسروی تردد نمی کنند؟