مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 آبان 1402 ساعت 09:052023-10-27اقتصادي

نوید باران های پاییز و آغاز طرح کاشت یک میلیارد درخت در خراسان جنوبی


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: پیش بینی باران های پاییزی سبب شد تا طرح کاشت یک میلیارد درخت در استان آن هم در اطراف معدن قلع زری خوسف شروع شود.

- علیرضا نصرآبادی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از بیرجند اظهارداشت: با مشارکت شرکت میناکان (معدن مس قلعه زری خوسف) طرح کاشت یک میلیارد درخت در استان  در سال 1402 آغاز شد.

  به گفته وی این پروژه در سطح 50 هکتار با مشارکت معدن قلعه زری در محدوده های اطراف معدن در چند فاز اجرا می شود.

  مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: تولید بیش از یک میلیون و 830 هزار اصله نهال که از سال گذشته آغاز شده بود، به اتمام رسیده و این درختان با توجه به پیش بینی باران های پاییزه در نقاط مختلف استان کاشته خواهد شد.

نصرآبادی آخرین وضعیت پیشرفت طرح کاشت یک میلیارد درخت را تشریح کرد و افزود: سهم تولید نهال در استان، سالانه 4 میلیون اصله است که با کمک بخش های خصوصی که عضو کارگروه استانی طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت هستند و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان تولید می شود.

  این مقام مسوول ادامه داد: با مشارک مردم کاشت این درخت ها آغاز شد و تا پایان سال نیز بسته شرایط آب و هوایی استان، این کاشت ادامه خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوید باران های پاییز و آغاز طرح کاشت یک میلیارد درخت در خراسان جنوبی

نوید باران های پاییز و آغاز طرح کاشت یک میلیارد درخت در خراسان جنوبی