مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 08:502023-11-13اقتصادي

جای خالی مهارت های تخصصی در آموزش و پرورش


زمانی که دانش آموزی از ورود به دانشگاه باز می ماند به جای تلاش برای پذیرش در کنکور سال بعد یا کسب مهارت تخصصصی برای راه اندازی شغل برای دستیابی سریع به پول ترجیج می دهد که کف بازار دستفروشی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، حدود چهار، پنج سال پیش بود که بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری و بی نصیب ماندن  خوزستان از رتبه های اول تا سوم کنکور  بهانه ای شد تا با فردی که خود نیز زمانی مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بود مصاحبه ای انجام دهم.

وی به شدت معتقد بود:  آموزش و پرورش خوزستان سالها است که به دست افراد غیر متخصص و غیر مرتبط مدیریت می شود و روش و تفکر مجموع همین افراد روی خروجی بخش آموزش استان به تدریج تاثیر خود را گذاشته است.

وی اضافه کرد: واقعیت این است که اکنون آموزش و پرورش ما صرفاً برای مشاغل کاذبی چون دستفروشی، منشی گری، شاگرد مغازه بودن، مسافرکشی و.

نیرو تولید می کند و می توان گفت: دانش آموزان بازمانده از تحصیل که شغل در بازار را پذیرفته اند اکثراً اگر چه باسواد هستند اما سواد اقتصادی ندارند.

بر همین اساس، زمانی که دانش آموزی از ورود به دانشگاه باز می ماند به جای اینکه برای پذیرش در کنکور سال بعد، تلاش کند یا به دنبال کسب مهارت تخصصصی برود تا خود شغلی برای خود راه اندازی یا شرایط جذب خود را در ادارات یا شرکت ها آسان تر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جای خالی مهارت های تخصصی در آموزش و پرورش

جای خالی مهارت های تخصصی در آموزش و پرورش