مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 09:412023-11-14فرهنگي

جاری شدن فرهنگ ایلامی در نمایشگاه ژاپن


مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام: عروسک های ایلامی معرف فرهنگ و پوشش مناطق مختلف استان در نمایشگاه ژاپن شدند.

- فرزاد شریفی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام صبح امروز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگارخبرگزاری فارس در ایلام گفت:یکی از صنعتگران شهرستان مهران در راستای معرفی عروسک های سنتی در نمایشگاه کشور ژاپن شرکت کرد.

وی افزود: عروسک های محلی گلوانو(گل بانو) گل پری و .

به همت ثریا عهدی صنعتگر در رشته عروسک های سنتی از شهرستان مهران در نمایشگاه جهانی صنایع دستی و عروسک های اقوام ژاپن در معرض دید قرار گرفتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام ادامه داد: دراین نمایشگاه جهانی عروسک های سنتی استان ایلام با توضیح کامل درمورد فرهنگ و پوشش هرمنطقه حضور داشتند.

شریفی خاطر نشان کرد: این عروسک ها با نام های  گلوانو(گل بانو) گل پری و.

تا کنون در اکثر نمایشگاه های داخلی دراستان های کشور و همچنین در نمایشگاه های آنلاین داخلی وخارجی ازجمله نمایشگاه فرانسه نیز با معرفی فرهنگ و پوشش ایلامی شرکت داشتند.

این مقام مسئول تصریح کرد: این عروسک ها تا کنون در بیش از 20 نمایشگاه داخلی دراستان های کشور  و جشنواره های مختلف بومی محلی شرکت داده شده  که در چند جشنواره و مسابقه استانی وکشوری مق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جاری شدن فرهنگ ایلامی در نمایشگاه ژاپن

جاری شدن فرهنگ ایلامی در نمایشگاه ژاپن