مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 10:002023-10-28اقتصادي

برآورد هدررفت 25 درصدی تولیدات کشاورزی یزدی ها


مدیر صنایع سازمان جهادکشاورزی استان یزد با اشاره به تاثیر فرهنگ مصرف یزدی ها که منجر به کاهش هدررفت تولیدات کشاورزی از حد معمول به حدود 25 درصد شده است، - ایسنا/یزد مدیر صنایع سازمان جهادکشاورزی استان یزد با اشاره به تاثیر فرهنگ مصرف یزدی ها که منجر به کاهش هدررفت تولیدات کشاورزی از حد معمول به حدود 25 درصد شده است، از هدر رفت حدود 200 هزار تن تولیدات کشاورزی استان در سال گذشته خبر داد و گفت: اولین و مهمترین اثر هدر رفت محصولات، افزایش قیمت برای مصرف کنندگان است.

محمدحسین ملانوری در گفت وگو با ایسنا، در خصوص میزان تولید محصولات کشاورزی در استان طی سال گذشته، گفت: در سال 1401 حدود 400 هزار تن محصولات دامی و آبزیان، 600 هزار تن محصولات زراعی، 320 هزار تن محصولات باغی و نزدیک به 500 هزار تن محصولات گلخانه ای تولید شده است.

وی در خصوص میزان هدر رفت محصولات کشاورزی در سال گذشته نیز گفت: هدر رفت محصولات از چرخه تولید تا مصرف بر اثر آفات، امراض و بیماری ها، تنش های گرمایی و سرمایی و رطوبتی و ضایع شدن فیزیکی در حین برداشت، حمل و عرضه محصولات از 5 تا 100 درصد محصول متفاوت بوده است.

ملانوری ضمن بیان این که به طور معمول ضایعات محصولات کشاورزی را 15 تا 35 درصد در نظر می گیرند، گفت: در استان یزد با توجه به فرهنگ کشاورزان و مصرف کنندگان و شرایط محیطی، ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برآورد هدررفت 25 درصدی تولیدات کشاورزی یزدی ها

برآورد هدررفت 25 درصدی تولیدات کشاورزی یزدی ها