مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آبان 1402 ساعت 14:402023-10-26بين الملل

پکن: آمریکا حق دخالت در مسائل منطقه را ندارد


همزمان با تداوم تنش ها در آب های مناقشه برانگیز دریای چین جنوبی، وزارت خارجه چین امروز (پنجشنبه) گفت که ایالات متحده حق ندارد در مشکلات بین چین و فیلیپین دخالت کند.

- همزمان با تداوم تنش ها در آب های مناقشه برانگیز دریای چین جنوبی، وزارت خارجه چین امروز (پنجشنبه) گفت که ایالات متحده حق ندارد در مشکلات بین چین و فیلیپین دخالت کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مائو نینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین با اشاره به اظهارات آمریکا که می گوید از فیلیپین حمایت می کند، گفت: ایالات متحده طرفی در موضوع دریای چین جنوبی نیست و این کشور حق ندارد در مشکلات بین چین و فیلیپین دخالت کند.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، چین و فیلیپین تاکنون چندین مواجه در دریای چین جنوبی داشته اند و اواسط فصل تابستان تنش بین این دو کشور بر سر برخورد گارد ساحلی پکن با چند کشتی نظامی فیلیپینی در حوزه جزایر نانشا در دریای چین جنوبی که شامل توقیف و اخراج این کشتی ها شد، بالا گرفت.

یکشنبه گذشته، یک کشتی چینی با یک قایق فیلیپینی برخورد کرد و مانیل مانورهای خطرناک مربوط به مسدود کردن کشتی را قویا محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین همچنین افزود: وعده ایالات متحده برای دفاع از فیلیپین نباید به حاکمیت و منافع دریایی چین در دریای جنوبی چین لطمه بزند و همچنین نباید ادعاهای غیرقانونی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پکن: آمریکا حق دخالت در مسائل منطقه را ندارد

پکن: آمریکا حق دخالت در مسائل منطقه را ندارد