مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1402 ساعت 19:002023-11-01اقتصادي

روند کاهشی نرخ تورم در شش ماهه دوم سال جاری ادامه پیدا می کند


معاون زیربنایی معاون اوّل رییس جمهور گفت: در شش ماه اول سال جاری شاهد ثبات ارز بودیم و در مورد تورم نیز در تورم نقطه به نقطه روند کاهشی را شاهد هستیم و سیاست های پولی و مالی دولت به سمت کاهش تورم و کاهش نرخ ارز در حال حرکت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یک صد و چهل و سومین نشست علمی - تخصصی با عنوان راهکارهای مدیریت ارز و تورّم در اقتصاد ایـران با حضــور جمعی از جامعه علمی، پژوهشی، دانشگاهی، اندیشگاهـی، صاحب نظران، مدیـران، کارشناسان دستگاه های اجــرایی ملّی و استـانی برگزار شد.

در این نشست حمید پاداش؛ معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اوّل رییس جمهور به عنوان مدیر علمی نشست و محمّد قاسمی؛ رییس مرکز پژوهش های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و محمّدعلی مرادی؛ عضو هیئت علمی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران به ایراد نقطه نظرات خود پرداختند.

در ابتدای نشست، حمید پاداش؛ معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اوّل رییس جمهور به عنوان مدیر علمی نشست، ضمن اشاره به دو پدیده ارز و تورم به عنوان یکی از مهم ترین دغدغه های تاریخی دولت­ها در ایران گفت: رابطه بین ارز و تورم همواره در اقتصاد ایران وجود داشته و این رابطه از سال 1397 با فشار بیشتری از سمت ارز به سمت تورم سوق پیدا کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند کاهشی نرخ تورم در شش ماهه دوم سال جاری ادامه پیدا می کند

روند کاهشی نرخ تورم در شش ماهه دوم سال جاری ادامه پیدا می کند