مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آبان 1402 ساعت 15:452023-11-04پزشكي

رایج ترین تقلبات غذایی در ایران کدام است؟


یکی از مهمترین نکاتی که به ما کمک می کند تا حد زیادی از مصرف مواد غذایی تقلبی پرهیز و دوری کنیم، این است که اصالت آن ماده غذایی و تولید کننده و فرایند تولید و توزیع را به خوبی بشناسیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو ضمن اشاره به شایع ترین تقلبات غذایی در کشور و نحوه مقابله با آنها، بر لزوم پرهیز از مواد غذایی فله و فاقد برچسب و در عین حال استفاده از مواد غذایی دارای سیب سلامت که توسط سازمان های غذا و دارو، دامپزشکی و یا حفظ نباتات نظارت می شوند، تاکید کرد.

   دکتر مهدی انصاری در لایو اینستاگرامی درباره تقلبات رایج در مواد غذایی گفت: وقتی که اصالت ماده غذایی از بین برود و فرآورده دیگر آن فرآورده اصلی نباشد، تقلب صورت گرفته است؛ این از بین رفتن اصالت می تواند مربوط به بکار بردن مواد جایگزین یا تغییر بسته بندی یا تقلب در اطلاعات معرفی محصول و .

باشد.

وی با تاکید بر اینکه بحث تقلبات غذایی بحثی بسیار گسترده است، افزود: تقلبات معمولا جایی مطرح می شود که یا اختلاف قیمت ماده تقلبی با ماده اصلی و دارای اصالت، زیاد است، به نحوی که افراد را ترغیب می کند که از مواد تقلبی و جایگزین استفاده کنند و یا گاهی هم دسترسی به یک ماده کم است و جهت تامین در بازار از راه های جایگزین و تقلبی استفاده می ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایج ترین تقلبات غذایی در ایران کدام است؟

رایج ترین تقلبات غذایی در ایران کدام است؟