مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آبان 1402 ساعت 14:452023-11-15اقتصادي

چرا بازار قاچاق لوازم خانگی پرسود و پرطرفدار شده است؟


درحالیه که تولیدکنندگان لوازم خانگی، مواد اولیه خود را با ارز 45 هزارتومانی تامین می کنند، واردات لوازم خانگی قاچاق با ارز 4200 تومانی انجام می شود.

- درحالیه که تولیدکنندگان لوازم خانگی، مواد اولیه خود را با ارز 45 هزارتومانی تامین می کنند، واردات لوازم خانگی قاچاق با ارز 4200 تومانی انجام می شود.

از سال 1397 و به دنبال محدودیت های ارزی، طبق مصوبه اولیه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا واردات لوازم خانگی ممنوع اعلام شد، یکی از اهداف اصلی در ممنوع کردن واردات، حمایت از تولید داخل و کمک به توانمند شدن صنعت لوازم خانگی اعلام شده بود که نگاهی به عملکرد بنگاه های پیشران این صنعت مویید تاثیر مثبت این سیاست بر توسعه این صنعت بوده است، اما این ممنوعیت واردات، علی رغم دستاوردهای شگرفی که در توسعه این صنعت داشته است، در غیاب نظارت های موثر نهادهای نظارتی، باعث جولان لوازم خانگی قاچاق، فیک و فاقد گارانتی در بازارهای فیزیکی و فروشگاه های آنلاین بوده است.

فراوانی جنس قاچاق در بازار لوازم خانگی از یک سو و ذائقه برخی از مصرف کنندگان نسبت به خرید کالای خارجی، باعث شده است تا بازار لوازم خانگی قاچاق همواره داغ و پرسود باشد، اما چرا بازار قاچاق لوازم خانگی پرسود و پرطرفدار شده است؟ به گفته سعید نیرومند معاون اداره کل مقابله و رصد جریان مال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا بازار قاچاق لوازم خانگی پرسود و پرطرفدار شده است؟

چرا بازار قاچاق لوازم خانگی پرسود و پرطرفدار شده است؟