مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آبان 1402 ساعت 12:452023-11-16سياسي

آفتاب جهانی شدن خرم آباد بر بام بلند فلک الافلاک


خبرگزاری فارس لرستان_نسرین صفربیرانوند؛ قلعه فلک الافلاک یکی از آثار باستانی مهم سال 1349 ثبت ملی شده، اما از سال ها پیش ثبت جهانی آن توسط دوستداران و کارشناسان مطرح بوده است.

سال 2007 قلعه فلک الافلاک در فهرست موقت یونسکو ثبت می شود و از آن زمان تاکنون اقدامات متعددی برای ثبت جهانی قلعه در دولت های مختلف انجام شد ه، البته در این مسیر شاهد فراز و نشیب های متعددی بودیم.

با توجه به اهمیت قلعه فلک الافلاک رییس جمهور دولت سیزدهم نیز در سفر 19 آذر 1400 به لرستان از این قلعه تاریخی بازدید و بر فراهم کردن شرایط ثبت جهانی این آثار باستانی تاکید کرد.

علی دارابی، قائم مقام وزیر و معاون وزیر میراث فرهنگی کشور تیرماه سال گذشته در دیدار با استاندار لرستان هم گفته بود: معاون میراث فرهنگی برای تشکیل پرونده ثبت جهانی و دعوت از کارشناسان یونسکو برای بازدید و مشاهده میدانی این اثر کم نظیر تاریخی آمادگی کامل دارد.

حالا وعده دولت سیزدهم نه تنها در خصوص ثبت جهانی قلعه فلک الافلاک بلکه دره خرم آباد هم محقق شده است و بالاخره سهمیه ثبت جهانی سال 2024 کشور ایران در یونسکو به استان اختصاص پیدا کرد.

  پیشرفت قابل توجه پرونده ثبت جهانی قلعه در دولت سیزدهم  در همین راستا عطا حسن پور، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان به خبرنگار فارس می گوی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آفتاب جهانی شدن خرم آباد بر بام بلند فلک الافلاک

آفتاب جهانی شدن خرم آباد بر بام بلند فلک الافلاک