مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آبان 1402 ساعت 08:552023-11-07بين الملل

اشغال فلسطین از اعلامیه بالفور تا طوفان الاقصی


کارشناس مسائل فلسطین و خاورمیانه گفت: رژیم صهیونیستی علی رغم سال ها کفالت بریتانیا و حالا آمریکا، خانه عنکبوتی خود را از زمان نشست بازل بر روی جنایت ها و کشتارها و قساوت بنا کرد و طوفان الاقصی این بنای سست را به سمت نابودی برد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، سلمان رضوی، کارشناس مسائل فلسطین و خاورمیانه در نشست علمی برخط با عنوان روند اشغال از اعلامیه بالفور تا طوفان الاقصی بیان کرد: پیامدهای اجتماعی این نبرد برای رژیم صهیونیستی جدی تر از نبردهای قبلی است و این رژیم در حال افول است.

کارشناس مسائل فلسطین در این نشست علمی به ریشه های تاریخی و سیاسی اشغال فلسطین اشاره کرد و افزود: یکی از ریشه های تاریخی تشکیل صهیونیست، اولین نشست صهیونیستی در شهر بازل سوییس در سال 1989 است به نشست بازل معروف شد و می توان آن را نشست افتتاحیه و آغازین صهیونیست ها دانست؛ نشستی که بنا به فراخوان تئودور هرتزل روزنامه نگار یهودی برای بررسی برپایی کشوری برای یهودیان تشکیل شد و در نتیجه جنگ جهانی اول و فروپاشی فلسطین اتفاق افتاد.

وی اضافه کرد: در سال 1947  عهدنامه ای به تصویب رسید که یهودی ها که در آن زمان تنها 30 درصد جمعیت را داشتند عمده مناطق ساحل را به آنها دادند و با خروج نیروهای  انگلیسی 78 درصد فلسطین را به اشغال خود درآوردند و باعث شد که جغر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشغال فلسطین از اعلامیه بالفور تا طوفان الاقصی

اشغال فلسطین از اعلامیه بالفور تا طوفان الاقصی