مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1402 ساعت 14:302023-10-23اقتصادي

اجرای طرح الگوی کشت و جهش تولید در دیمزارها شتاب بیشتری می گیرد


سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: اجرای طرح الگوی کشت و جهش تولید در دیمزارها در سال زراعی جاری شتاب بیشتری به خود می گیرد.

- ایسنا/اردبیل سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: اجرای طرح الگوی کشت و جهش تولید در دیمزارها در سال زراعی جاری شتاب بیشتری به خود می گیرد.

به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نوبخت اژدری در جلسه ستاد زراعت استان که با محوریت گندم و با حضور مجری طرح گندم کشور، رییس موسسه تحقیقات دیم کشور و جمع کثیری از مدیران اجرایی جهاد کشاورزی و محققین و کارشناسان فنی برگزار شد، گفت: دستاوردهای مراکز تحقیقاتی باید توسط کارشناسان ترویج و به بهترین نحو ممکن به کشاورزان منتقل شود تا آنان بتوانند با بکار گیری ارقام اصلاح شده و پر محصول و کم آب بر و رعایت اصول صحیح کاشت، داشت و برداشت حداکثر تولید را درواحد سطح برداشت نمایند.

این مقام مسئول با اشاره به محدودیت منابع آبی در بخش کشاورزی افزود: متأسفانه در سال زراعی اخیر 22 درصد کاهش بارندگی نسبت به سالهای گذشته داشتیم و از طرف دیگر پراکنش بارندگی نیز در سطح مطلوب و قابل قبولی نبود و اکثر بارندگی ها زمانی اتفاق می افتاد که تأثیر در رشد فیزیولوژیکی محصولات زراعی نداشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح الگوی کشت و جهش تولید در دیمزارها شتاب بیشتری می گیرد

اجرای طرح الگوی کشت و جهش تولید در دیمزارها شتاب بیشتری می گیرد